Yhdistyksen toiminta keväällä 2020

Kirjoittanut: Kauppatieteellinen yhdistys, 29.04.2020

Arvoisat Kauppatieteellisen yhdistyksen jäsenet

Elämme Suomessa nyt poikkeuksellisia aikoja, joita harva osasi aavistaa vielä pari kuukautta sitten. Pandemiaksi edennyt koronavirusepidemia on rajoittanut liikkumista, koulut ja oppilaitokset ovat pääosin suljettuja ja niissä on siirrytty etäopetuksen pariin. Sama tilanne on monilla työpaikoilla, joilla suositaan työtehtävien niin salliessa etätyöskentelyä. Paljon puhuttu digiloikka on saanut kosolti uutta tuulta allensa elämän eri aloilla.

Suomen hallitus on ohjeistanut ihmisiä pysymään kotona ja kieltänyt joukkokokoukset ja muut tapaamiset. Tätä ohjeistusta mekin luonnollisesti noudatamme Kauppatieteellisen yhdistyksen toiminnassa. Näin ollen huhtikuun loppuun suunniteltua vuosikokousta ei järjestetä, vaan kokous siirtyy myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan, näillä näkymin kesän 2020 jälkeen pidettävaksi.

Vuosikokouksen yhteyteen oli suunniteltu tutustumista Keskon uuteen K-kampukseen Kalasatamaan ja alustusta tiedolla johtamisesta. Tämä vierailu siirtyy luonnollisesti vuosikokouksen mukana. Niin ikään kevään aikana oli vielä tarkoitus vierailla kahdella uudella kauppakeskuksella, Pasilassa Mall of Triplassa ja Kalasatamassa Redissä. Vierailut tullaan toteuttamaan, mutta koronatilanteen hellitettyä vasta syksyllä 2020. Ilmoitamme niistäkin jäsenistölle tuonnempana erikseen.

Toivomme jäsenistöltämme ymmärrystä tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Emme kuitenkaan jää odottelemaan pandemian päättymistä, vaan tiedotamme jatkossa tapahtumista jäsenille erikseen ja myös verkkosivuillamme. Tulossa mm. Kauppatieteellisiä Kaikuja -julkaisu 1/2020 sekä mahdollisuuksien mukaan muutama verkkoalustus ajankohtaisista strategisen johtamisen, digitaalisen liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtamisen teemoista.

Kevään odotuksin,
Lasse Mitronen